Компанията отчита спад за осми пореден месец, предаде Киодо. Това се дължи на недостига на полупроводници и локдауна, наложен заради Ковид-19 в Шанхай.

Глобалното производство е намаляло с 9,1 процента до 692 259 превозни средства през април, понижавайки се за първи път от три месеца, тъй като най-големият световен автомобилостроител по обем е бил принуден да съкрати производството заради ограничения в доставките, оповести компанията в комюнике.

Данните за глобалното производство за месеца са били под оповестената през март прогноза на автомобилостроителя за около 750 000 превозни средства.

Toyota и други автомобилостроители бяха принудени да съкратят производството заради недостиг на полупроводници, които се използват в широк набор от продукти като автомобили, климатици и смартфони. Търсенето за тях се е повишило заради все по-ускорената дигитализация.

Продажбите в Япония са намалели с 16,8 на сто през април спрямо предходната година до 103 143 единици, включително мини превозните средства, чието производство се е понижило с 9 на сто до 243 425 единици.

Продажбите на японския автомобилостроител в чужбина са спаднали с 10,2 процента до 660 565 превозни средства, а производството се е свило с 9,1 процента до 448 834 единици.

Новите регистрации на Toyota в Китай са се понижили с 30,7 процента до 111 134 превозни средства заради по-слабото търсене след локдауна в Шанхай. Производството в страната се е свило с 33,8 процента до 93 297 единици, засегнати от затварянето на завода в Чанчун.

Продажбите в Северна Америка са намалели с 19,7 процента до 218 837 превозни средства през април спрямо предходната година, а производството е спаднало надолу със 7,1 процента до 153 154 единици и също е било засегнато от недостига на компоненти.