Една батерия от 100 киловатчаса съдържа около 90 килограма никел, литий и кобалт. Тези суровини могат да бъдат в по-голямата си част възстановени и използвани за направата на нови акумулаторни клетки. Това би спестило ресурси и намалило емисиите на въглероден диоксид със 70 процента, според германския автоконструктор, съобщи ДПА, позовавайки се на изявление на компанията.

Китай е най-големият пазар за електронни превозни средства и се очаква да произведе около 780 000 тона употребени батерии до 2025 г. Властите в Пекин задължиха производителите на автомобили да изготвят система за проследяване, за да гарантират, че батериите могат да бъдат рециклирани.

Регионалният шеф на BMW Йохен Гьолер заяви, че зависимостта от суровини трябва да бъде намалена поради съществуващия недостиг и растящите цени.