Bentley, която е част от Volkswagen от края на миналия век, рано или късно ще премине към производството на електромобили. Процесът на електрифициране на едноименните автомобили върви бавно, като досега има само хибридна версия на кросоувъра Bentayga със зареждане от електрическата мрежа. През тази година моделът Flying Spur се очаква да има същите възможности. От 2025 г. обаче Bentley обещава да предлага по един нов електрически автомобил всяка година, като целта е до края на десетилетието цялата гама на производителя да е съставена изцяло от електромобили.

Според главния изпълнителен директор Адриан Халмарк, един от първите електрически автомобили на марката ще предложи на клиентите впечатляващи характеристики. Той ще има 1400 конски сили и ще достига 100 км/ч. за около секунда и половина. Това е по-малко от всеки друг електрически автомобил, който се произвежда в момента, включително тези на Tesla и Lucid.

Още по-интересно е, че според ръководителя на компанията, тази цифра на ускорение няма да бъде ключов фактор за привличане на клиенти. По-важното е, че осигурява комфортно шофиране при изпреварване в пълния диапазон на официалните скорости. На практика електрониката на автомобила ще ограничи ускорението до комфортните 2.7 секунди, 100 км/ч. и ударното ускорение ще може да се активира само със специален бутон. Факт е, че такова рязко ускорение уморява хората доста бързо и ги кара да се чувстват зле, твърдят специалисти. А Bentley вярва най-вече във високото ниво на комфорт при шофиране. Първият електрически автомобил на марката трябва да може да разгърне пълния си потенциал само при специални условия.

Bentley не възнамерява да прави компромиси с външната естетика в името на оптимизираната аеродинамика. Много от масовите производители на електромобили в наши дни старателно "извайват" каросериите си, за да намалят аеродинамичното съпротивление, а понякога се налага да се жертва външният вид на автомобила в името на по-добрите характеристики и увеличения пробег. Bentley смята, че може да си позволи да даде приоритет на дизайна пред аеродинамиката. Нейните електрически автомобили няма да приличат на останалите, твърдят от компанията.

Ръководството на Bentley не се притеснява и от високата цена на батериите. Досега компанията трябваше да използва двигател с вътрешно горене с 12 цилиндъра, който е десет пъти по-скъп от двигателя на средностатистически премиум автомобил. Всяка батерия ще се окаже по-евтина от същия 12-цилиндров двигател с вътрешно горене, така че този фактор със сигурност не спира Bentley. Очаква се електрическите автомобили на марката да използват платформата PPE, разработена от Volkswagen за автомобили от висок клас с електрическо задвижване, която ще се използва и от Porsche и Audi. Поне един от вариантите на електрическия автомобил на Bentley ще се предлага за повече от 250 000 евро, като все още няма други подробности за предстоящата новост.