Американската стартираща компания Canoo, основана през 2017 г., наскоро обяви, че е останала буквално с една четвърт от първоначално събраните средства и възможността за по-нататъшни операции остава под въпрос. Идеята на стартъпа е да създава специални високопроходими ванове, предназначени за хора, водещи начин на живот извън големите градове и желаещи да опознаят природните забележителност.

Главният изпълнителен директор на Canoo Тони Акуила успокои инвеститорите, че началото на масовото производство на електрически автомобили ще се забави най-много с няколко седмици и компанията ще може да набере допълнителни средства. На практика тя вече има достъп до средства в размер на 600 млн. щ. долара, които възнамерява да използва, за да започне масово производство на електрически превозни средства в завода си в Арканзас.

Според Акуила, дори в най-лошия случай, стартът на производството в завода ще се забави само с няколко седмици - до началото на 2023 година. Ръководителят на компанията е убеден, че тя ще успее да събере достатъчно средства, за да пусне в експлоатация втори завод в Оклахома до началото на 2024 година. Canoo все още не е изразила съгласието си да използва субсидиите от 400 млн. щ. долара, предоставени от властите на Оклахома.

Според ръководителя на Canoo, компанията разполага с достатъчно богато портфолио от интелектуална собственост, за да набере допълнителни средства за финансиране на дейността си. Производителят очаква да реализира между 14 000 и 17 000 електрически автомобила през 2023 г., като максималната цел е 20 000 автомобила. Всички произведени електрически автомобили ще бъдат продадени, убеден е ръководителят на компанията. Единната платформа дава възможност за създаване на необичайни мини ванове и пикапи с повишена проходимост, както и на електрически пътнически автомобили и търговски ванове.