Средствата ще отидат за производството на батерии за електромобили и за линия за производство на този тип превозни средства в основния си завод в префектура Гума, Япония. Планът е производството да започне през 2027 година.

Японските производители значително изостават от своите конкуренти в производството на електрически автомобили. Степента на навлизане на електрически задвижвани превозни средства в страната е само 1%. Сега японските компании, в стремежа си да наваксат изоставането, започват да инвестират значителни средства в тази област.

Honda Motor планира да похарчи 5 трилиона йени (40 млрд. долара) през следващите години за разработване и пускане на пазара на електрически автомобили, за да има до 2030 г. в портфолиото си до 30 модела с електрическо задвижване. Toyota Motor пък ще инвестира 624 млн. щ. долара в производството на компоненти за електрически автомобили в Индия.

До 2030 г. Subaru планира продажбите на електрически превозни средства да представляват 40% от всички в компанията. Към момента американският пазар представлява около 70% от световните продажби на японската компания. През текущата фискална година, която приключва през март 2023 г., японската компания очаква да реализира оперативна печалба в размер на 200 млрд. йени, което е малко повече от прогнозата на анализаторите за 196 млрд. йени.