По време на една от последните конференции на Tesla, създателите на популярните електромобили споделиха повече за формирането на цената на техните превозни средства. Според информацията от компанията, батерията представлява от една трета до половината от разходите за сглобяване на електромобила. Въпреки че литият е не повече от 5 кг. за всяка Tesla, суровините за батериите представляват около 10-15% от разходите за самия електромобил.

Компанията направи последните си корекции на цените заради поскъпването на материалите, от които се правят батерии през следващите 12 месеца. Същевременно Tesla приключи първото тримесечие с рекорден марж на печалба от 33% при електрическите превозни средства.

Специалистите в производителя на електромобили предполагат, че цените на суровините ще продължат да растат, но ако това не се случи, Илон Мъск обеща да помисли за намаляване на цените на електрическите автомобили.

Особеността на сегашната ситуация се крие във факта, че електрическите автомобили на компанията, поръчани от клиентите, в много случаи могат да бъдат доставени едва през следващата година. Така те ще бъдат произведени с повишени разходи и именно заради това е нуждата от такава "застраховка" под формата на по-високи цени, които на мнозина са се сторили прекомерни.

Илон Мъск използва подиума на традиционната конференция, за да се обърне към компаниите, които искат да печелят от добив и преработка на литий. Както той многократно е обяснявал, самият химичен елемент е широко разпространен и не е рядък. Съществуващият капацитет за рафиниране на литий просто не е достатъчен, за да посрещне бурното нарастване на производството на батерии. За компаниите, които сега желаят да рециклират литий, Мъск предвижда сериозен марж на печалба от поне 19%.