Сглобяването на електромобили в завода на Tesla край Берлин започна преди около месец, въпреки че компанията малко се забави с официалната церемония по откриването. Към момента всяка седмица от конвейера в Германия слизат 350 кросоувъра Tesla Model Y, но до края на месеца броят им ще се утрои.

Информацията за плановете на Tesla в Германия се разпространява от местното издание Automobilwoche, което се позовава на собствени източници. Произвежданите на местно ниво кросоувъри са оборудвани с батерии от стария тип, базирани на клетка 2170, докато с въвеждането на клетка 4680 и увеличаването на обема на доставките от партньорите на компанията, произвежданите в Германия кросоувъри Model Y, ще трябва да преминат към нови типове батерии и модернизиран дизайн на каросерията. Съобщава се, че миграцията ще се осъществи към края на годината и подготовката за нея ще наложи спиране на германската монтажна линия за няколко седмици.

В завода на Tesla в Тексас, който започна работа по-късно, вече се сглобяват кросоувъри Model Y с нова батерия на клетъчна основа тип 4680, интегрирана в силовата рамка на каросерията. В случая с германските автомобили всичко зависи от доставката на батерии от този тип - Tesla не е създала собствено производство в Германия, а доставката на батерии от САЩ или Южна Корея не е толкова изгоднo, колкото производството им на място.

Същевременно стана ясно, че продължителната блокада в Шанхай заради Covid-19, която принуди компанията да спре сглобяването на електрически автомобили в най-големия си завод извън САЩ, може да бъде отменена тази седмица. На работниците в завода вече беше разрешено да се върнат на работните си места, но те ще могат да започнат да сглобяват електрически автомобили едва утре. Дейностите ще се извършват на една смяна, което ще ограничи сериозно обема на производството през първите седмици след отмяната на блокирането заради вируса.