Това е първия в страната автомобил, задвижван с водородни горивни клетки (FCEV). Заедно с Toyota Mirai Нитин Гадкари обяви и нов проект за научноизследователска и развойна дейност, който ще има за цел да проучи и анализира възможността за създаване на автомобили, базирани на водородни горивни клетки, в Индия.

Японският автомобилен гигант ще работи с Международния център за автомобилни технологии (ICAT) за провеждане на пилотна програма за проучване в региона, която ще използва индийските пътища и климатични условия.

Mirai се счита за един от най-модерните автомобили от този вид. Забележително е, че това допълнително показва и позицията на официалния представител за транспорт, базиран на възобновяеми енергийни източници, в индийската автомобилна индустрия. Новото поколение на Mirai също така обещава да предложи до 30% по-голям пробег заедно с подобрено управление в сравнение с предишната си итерация.

Според официалните твърдения автомобилът може да осигури максимален пробег до 600 км с едно пълно зареждане и може да бъде зареждан незабавно, подобно на автомобил с бензинов двигател. Това чувствително намалява проблема с времето за зареждане, с който се сблъскват много електрически автомобили. В момента индийското правителство търси начини за декарбонизация на редица сектори, като това включва и автомобилната индустрия.