Групата съобщи за оперативен марж от 3,6 на сто, което означава, че е постигнала целта си той да достигне 3 на сто през 2023 г. две години по-рано от предвиденото, предаде ДПА.

Renault се е завърнал в зелена територия през 2021 г. с чист резултат от близо 1 милиард евро, като е намалил разходите и е увеличил средните си продажбени цени. След катастрофална 2020 г. групата е регистриралa през 2021 г. оборот от 46,2 милиарда евро, което е растеж с 6,3 на сто въпреки силния спад на продажбите и кризата с полупроводниците. Това уточни днес в комюнике Renault , цитиран от "Фигаро".

Чистата печалба е била 967 милиона евро, а частта на групата 888 милиона евро. Тези по-добри резултати се дължат на новата търговска политика на групата, ориентирана към стойността, а не към обема, с по-високи цени на превозните средства за индивидуалните клиенти и по-евтини за компании или фирми за коли под наем, отбелязва Renault . Групата обаче няма да изплаща дивиденти за 2021 г., очаквайки по-добри дни.

Печалбата на акция е била 3,26 евро спрямо загуба от 29,51 евро.

Приходите на групата са били на стойност 46,21 милиарда евро, което е увеличение с 6,3 на сто спрямо предходната година.

Добрите продажби на новия високопроходим модел Arkana и на други превозни средства от тази гама са позволили на автомобилостроителя да компенсира спада в продажбите от 4,5 на сто през годината, подчертава Renault.

Портфолиото с поръчки се поддържа най-вече от продажбите на Dacia, хибридните, електрическите и високопроходимите автомобили. Renault залага много на електрическия модел Megane, който трябва да го позиционира на пазара на компактните електрически автомобили, най-вече спрямо ID3 на Volkswagen.