Това съобщи днес водещият южнокорейски автомобилостроител, цитиран от ДПА.

Чистата печалба за годината е била почти 5,7 трилиона вона (4,7 милиарда долара) спрямо 1,9 трилиона вона през 2020 г. Продажбите са нараснали с 13 на сто до 117,6 трилиона вона. Hyundai съобщи, че продажбите му в световен план са се увеличили с 3,9 на сто до около 3,9 милиона автомобила благодарение на търсенето на високопроходими автомобили и на луксозната марка Genesis.

За да постигне заложените цели за тази година, Hyundai планира да увеличи допълнително предлагането на луксозния автомобил. Същевременно глобалните продажби през периода от октомври до декември са намалели с 15,7 на сто до 960 639 автомобила. На пазарите извън Южна Корея особено силно влияние е оказал недостигът на доставки на ключови компоненти като полупроводници.

Чистата печалба през четвъртото тримесечие се е понижила с 41 на сто на годишна основа до 701,4 милиарда вона (585 милиона долара). Hyundai приписва това донякъде и на плащанията по корпоративния данък.

Hyundai се надява проблемите по веригите за доставки да се смекчат през първата половина на 2022 г.

Заедно с дъщерната си компания Kia, Hyundai е един от 10-те най-големи автомобилостроители в света.

Hyundai  и Kia се стремят да продадат отново повече от 7 милиона превозни средства през 2022 г., след като миналата година не успяха да постигнат тази цел.

Hyundai планира да пусне на пазара и нови електрически модели и се надява да завземе 10-процентен дял от глобалния пазар за задвижвани с батерии електрически автомобили до 2025 г.