Преди това французите ще предложат плъг-ин хибридна версия на кросоувъра.
Renault възнамерява сериозно да "натисне" по посока на електромобилите. След представянето на Megane E-Tech, френската марка възнамерява да покаже SUV с нулеви емисии, чиято премиера да бъде на международния автосалон в Париж догодина, като прототип или почти завършена предсерийна версия. За такива планове намеква вицепрезидентът на автомобилната компания Жил Льо Борн пред изданието Auto Express, предава Automedia.

Новият електрически SUV ще се конструира на архитектурата CMF-EV и ще е наследник на кросоувъра Kadjar. Настоящият модел е дълъг 4,49 метра и има междуосие от 2,65 метра, докато новата платформа ще позволи колесна база от 2780 мм и обща дължина от 4700 мм на автомобила. Капацитетът на батериите ще е между 60 и 87 kWh, което ще позволи пробег с едно зареждане до 500 км.

Наличието на бордово правотоково зарядно устройство ще позволи зареждане на станции с мощност до 130 kW, където "пълненето" на акумулаторите от 10 до 80% ще става за около 35 минути. Самите батерии ще са нова разработка на Renault, и ще са по-тънки, като благодарение на тях бъдещият (наследник на) Kadjar ще има по-голямо вътрешно пространство и по-голям обем на багажника от 472-та литра на настоящия модел.

Във версията с капацитет на батериите от 60 kWh, електромотор на предната ос ще доставя максимална мощност от 217 к.с. При варианта с 87-киловатчасова батерия, мощността ще е 242 к.с. Но според Льо Борн, новият кросоувър няма да има опция за задвижване на четирите колела - такава би могла да се предлага при спортна версия на модела, брандирана като Alpine.

Що се отнася до дизайна, той може да има някои основни заемки от визията на електрическия Megane. В допълнение, от Renault сериозно обмислят дали новият им електрически кросоувър да не смени името Kadjar с нещо друго. При всички случаи, повече информация може да очакваме от сега нататък, до планираното лансиране на серийния модел през втората половина на 2023 година.

Преди да се случи голямата промяна, обаче, на сцената ще видим обновена версия на настоящото поколение Kadjar. Кросоувърът ще бъде представен със сериозни промени, може би в началото на следващата година, като ще споделя много неща с актуалния Nissan Qashqai - платформа, някои дизайнерски атрибути и дори асистиращия пакет ProPILOT с функции за автономно управление от Ниво 2.

По отношение на задвижването, разбираемо се очаква от гамата да отпаднат дизеловите двигатели, които ще направят място на бензинови мотори с пълна гама хибридни компановки. Тост, ще очакваме версии с "мек" и пълен хибрид, както и плъг-ин вариант със зареждане от контакта. Последната модификация ще предлага мощност от 280 конски сили, благодарение на комбинация от 1,2-литров турбобензинов агрегат и електромотор. Електрическият двигател може да е разположен на задната ос и така Kadjar да предлага 4х4 задвижване.
stat
Стани фен във Facebook

Коментари



Още новини за Renault


Нови автомобили