Доставките на първия Volkswagen ID.3 - версията 1ST, започнаха преди около година, така че вече може да се оцени състоянието на батерията на електромобила. В YouTube-канала Battery Life беше публикувана видео с едногодишен ID.3, чийто капацитет на батерията е 62 кВт/ч (използваеми 58 кВт/ч). Колата е изминала 22 644 км, като пробегът, обявен от производителя, е 420 км по WLTP, предава Automedia.

Това може да не е най-типичният пример за разграждане на батерията, тъй като електрическият хечбек е изминал първите 15 000 км в рамките на първите три месеца след покупката. По това време той е зареждан почти изключително (90%) на зарядни устройства 100 kW DC до пълно зареждане и редовно се разрежда - под 10% (State of Charge, SOC). След третия месец се използва различна станция - 11 kW AC и до 80% SOC.

За да види как се променя обхватът на автомобила, животът на батерията е проведен тест, при който хечбекът изминава 90 км и резултатът се сравнява с подобен тест от преди година. Резултатите са следните:

Септември 2021 година: приблизително 444,5 км
Септември 2020 година: приблизително 456 км

Разликата е 2,5%, като условия са различни по време на тестове. Затова и следващата стъпка е да се провери консумацията на енергия, показана от автомобила и съответно да се изчисли използваемия капацитет на батерията:

Септември 2021 година: 122 Wh/km (Вт/ч на км) и приблизително 54,4 кВт/ч
Септември 2020 година: 129 Wh/km (Вт/ч на км) и приблизително 58,8 кВт/ч

Разлика е 4,4 kWh или 7,5%, което е съществено намаление, въпреки че в повечето случаи деградацията на батерията е най-висока именно през началната година и след това се забавя. Прави се и допълнителен тест, при които батерията се проявява за консумирана енергия на бързо зарядно устройство:

Септември 2021 година: 8-100% при 53,1 kWh и приблизително 57,7 kWh общо
Септември 2020 година: 2-100% при 62.2 kWh и приблизително 63.5 kWh общо

Тук разлика е 5,8 kWh или 9,1%, което е още по-голям показател, но авторите на изследването твърдят, че тази методология не е достатъчно точна. Причината за това, че има много фактори, които могат да повлияят на резултата с няколко процента. Затова и те приемат обявеният от много потребители спад от 7-8% за година за напълно разумен.