Необратимият процес на електрификация и дигитализация, който предвижда Audi да произвежда само коли изцяло на ток от 2033 година, ще засегне и спортните модели на марката - TT и R8. Те няма да изчезнат от гамата, но ще променят формата и задвижването си, като едновременно с това ще запазят емоцията, която предлагат, предава technews.bg.

Двата автомобила ще получат наследници, потвърди и Хилдегард Вортман - член на Управителния съвет на Audi, която отговаря за продажбите и маркетинга. Тя беше категорична, че TT и R8 са две от иконите на Audi, които винаги са вършили чудесна работа за спортния и емоционален имидж на марката и затова ще продължат да се произвеждат, макар и под различна форма.

Вортман допълни, че сегашното Audi R8 няма да получи наследник с двигател с вътрешно горене. В компанията обмислят направата на суперкола, която да създаде напълно нов сегмент на пазара. Не е ясно обаче дали тя ще бъде с хибридно или с изцяло електрическо задвижване. Това ще зависи и от разрабката на електрифицирани спортни автомобили и суперколи в рамките на Volkswagen Group, която засяга не само Audi, но също така и Porsche, Lamborghini, Bentley и Bugatti-Rimac.

Това, което се знае със сигурност, е, че от 2026 година единствената електрическа платформа на германската група ще бъде SSP (Scalable Systems Platform), която ще комбинира най -доброто от сегашните архитектури MEB и PPE и ще заеме мястото на J1, използвана за Audi e -tron GT и Porsche Taycan.