Вторият световен производител на смартфони произвежда също така сензорни таблети, свързани с интернет часовници, слушалки, тротинетки и скутери, предава Франс прес.

Групата, чиято централа е в Пекин, сега ще разработва и електромобили.

Компанията Xiaomi Auto беше регистрирана официално на 1 септември, съобщи в социалната мрежа Weibo президентът и главен изпълнителен директор на групата Лей Цзюн. Новото подразделение ще бъде с капитал от 10 милиарда долара, уточни той.

За новата дейност Лей Цзюн лично обяви през юли кампания за назначаване на 500 инженери в Китай.

През април ръководителят на Xiaomi съобщи, че първият модел от марката вероятно ще бъде купе с четири врати или СУВ. Автомобилите, задвижвани с нови енергии (хибридни, електрически, с батерии с горивни кретки) са в силен подем в Китай, където населението повсеместно ползва интернет, а властите водят стимулираща това производство политика.

Националните и чуждестраннити разработчици се съревновават, за да се възползват от тази възможност. Така че Xiaomi не е първата китайска компания, поела в такава посока.

Много други се радват на засилен интерес от инвеститорите, например групите XPeng и Li Auto, които миналата година излязоха на Нюйоркската фондова борса, но са листвани и на борсата в Хонконг.

Същевременно вече установени групи като германските Volkswagen и BMW са поели бъдещи ангажименти с нови, изцяло електрически модели, които ще се произвеждат в Китай.

Основаната през 2010 година Xiaomi пожъна зашеметяващ успех през последните години, предлагайки висок клас устройства на достъпни цени, като първоначално ги продаваше онлайн.

Марката беше почти неизвестна в чужбина в началото и често беше подигравана заради продуктите си, силно вдъхновени от iPhone на Apple.

През юни Xiaomi продаде повече устройства от конкурентите си Samsung и Apple.

През август една от най-задлъжнелите грепи в Китай, Evergrande, обяви, че преговаря със Xiaomi за филиала си Evergrande Auto, основан през 2019 година за производство на електромобили. Досега той не е пуснал в продажба нито един модел, а през първото полугодие отчете загуба от 4,9 милиарда юана (640 милиона евро).