Желанието колата да изглежда перфектно може да донесе неприятности.
През летния сезон шофьорите по-често мият своите автомобили от останалите периоди на годината. Подобно нещо обаче води до проблеми с машината, предупреждават експерти, като припомнят, че в топлото време каросерията на превозното средство е подложена на не по-малък натиск, отколкото в зимните месеци, предава Automedia.

Ако в студа и снега автомобилът е изложен на влиянието на различни реагенти, изсипани на пътя, през лятото това е заменено от топлина и ултравиолетови лъчи. По тази причина, трябва да се подхожда внимателно към миенето на колата, защото то може да доведе до сериозни проблеми, които ще струват скъпо на собственика.

Измиването на колата през няколко дни може да запуши дренажните отвори по каросерията. В тях постоянно ще има влага, което ще доведе до появата на ръжда в подкалниците и праговете. И след време ще се наложи сериозен ремонт на каросерията, който никак не е евтин.

Освен това, не се препоръчва автомобилът да бъде мит в жегата. Работата е там, че лаковото покритие на каросерията не търпи резки промени в температурата и ако то бъде залято с хладка вода, проблемите са гарантирани. При ярко слънце металът се нагрява до над 70 градуса, а водата от обикновен тръбопровод е около 20 градуса. Разликата от 50 градуса със сигурност няма как да не се отрази на боята. Вероятно ще се появят малки драскотини , в които ще проникне влага и един прекрасен ден това ще се превърне в ръжда, която се отстранява трудно.

Впрочем, изложеният на високи температури лак е по-застрашен от механични въздействия, отколкото студения. Затова дори обикновен парцал може да остави драскотини, а какво да да кажем за различните гъби, с чиято помощ се отстранява водата.

Това е и причината, поради която не си струва да се използват автоматичните мивки. Техните твърди четки работят като абразив и може да оставят по каросерията огромен брой драскотини, които ще трябва да бъдат отстранявани с полиране на ръка, а това не е лесно и може да се наложи посещение в специализиран сервиз. Което пък обещава сериозни разходи.

Разбира се, изложените опасения относно покритието от боя и лак се отнасят за автомобилите, които не са били подложени не редовна обработка с материали, защитаващи каросерията – така наречения „детайлинг“. Ако колата е била „подготвена“ предварително, тя спокойни издържа 5-6 измивания през лятото, което прави поне 2 пъти на месец през най-топлия сезон на годината.
stat
Стани фен във Facebook

Коментари



Още новини за Други


Нови автомобили