От Mercedes продължават да твърдят, че G-Class е "по-силен от времето" (рекламният слоугън на модела е "stronger than time") и ще оцелее и в електрическата ера на автомобилостроенето. За да стори това, обаче, всъдеходът ще трябва да се адаптира и да се отърве от доста лакомите си конвенционални двигатели, предава Automedia.

Шефът на Daimler Ола Калениус вече обяви, че ще има G-Class без ДВГ в края на 2019 година и потвърди появата на бъдещия електрически офроудър през пролетта на 2020 г. Тогава, мениджърът заяви, че специалният модел ще се появи "през следващите няколко години".

Според нов материал на германското издание mbpassionblog, първият досег с "тихата" Г-класа публиката ще има още в началото на септември, по време на изложението IAA. Очаква се прототипът, наречен EQG да дебютира на салона в Мюнхен, като да ни покаже много от серийния модел, който ще се появи през следващата година или в началото на 2023.

Все още няма и зачатък на информация за техническите данни, но се очаква машината да е с два електромотора, което да позволи 4х4 задвижване - каквото се очаква от модел като G. EQG, обаче, няма да е "чистокръвен" електромобил на нова архитектура, а по-скоро настоящата база ще се използва за електрическа адаптация на мястото на конвенционалните агрегати. Или нещо подобно на това, което и към момента прави с всъдехода австрийската компания Kreisel (която негласно е спрягана за партньор на "официалния" проект).

Според информацията на mbpassionblog, електрическият G-Class ще има всички подпомагащи оф-роуда технологии като на конвенционалния си събрат, плюс масивна батерия с капацитет 108 киловатчаса, която да позволи пробег с едно зареждане до 500 км според тестовия цикъл WLTP.

Очаква се двата електромотора да имат комбинирана мощност от поне 500 конски сили, като EQG би трябвало да има и доста сериозно собствено тегло. За справка, дизеловият G350d тежи 2351 кг, а AMG G63 заковава кантара на 2650 кг. И съвсем не е нелогично екологичната версия да надхвърли маса от три тона, най-вече заради масивната си батерия.

На базата на патентни заявки в Европейския офис за интелектуална собственост, от Mercedes са запазили наименования за две версии на електровсъдехода - EQG 560 и EQG 580. Дали това обозначава мощността на всяка от тях, или пробега с едно зареждане, предстои да разберем.