Управляваният от тях модел с WLTP пробег от 394 км успя да измине почти двойно по-голямо от обявеното разстояние - 764,9 км.

С това постижение британците успяха да подобрят значително предходния световен рекорд, извършен през 2018 година във Франция, когато на околовръстното шосе на Париж, с еквивалентен модел Zoe с 55-киловатчасова батерия (с използваем 52 kWh) бяха изминати 565 километра с едно зареждане, предава Automedia.

Опитът е извършен на намиращата се край Хемпшир писта "Тръкстън", като в изпитанието участваха два електромобила - един със стандартни гуми, поставени в завода на Renault, и един, оборудван с нов модел гуми с намалено съпротивление на компанията Enso, която е специализирана в производството на подобни гуми за електромобили и хибриди.

Дори и оборудваният с конвенционалните гуми електромобил Renault Zoe успя да измине 683,3 км с едно зареждане, като подобри рекорда от 2018 година. На свой ред "обутата" с новия модел гуми постигна впечатляващите почти 765 км. И двата екипа са шофирали със скорост от 31 км/ч, за да успеят да са максимално икономични, като при тази с по-голямото постижение, за изминаването на 1 километър са били нужни 76,1 ватчаса.

Разбира се, подобни показатели са далеч от това, което би се случило в реалния живот, тъй като подобни константни скорости не са възможни дори и в градския трафик. Но поставят началото на нова ера в електрическите рекорди и показват колко важни са за пробега специфичните гуми, използвани при даден автомобил - все пак разликата в пробега между двете тестови машини е около 12%.