По този начин японците ще съкратят разходите си и ще стабилизира отношенията си с френската група. Това обяви главният операционен директор Ашвани Гупта, цитиран от Reuters.

В момента двата производителя използват съвместни платформи, трансмисии и други компоненти с третия партньор в алианса - Mitsubishi. Сега сътрудничеството трябва да се разшири и при електромобилите, като ще засегне основно батериите, електромоторите и електронните системи. За целта, алиансът приема единен стандарт, който ще доведе до огромни икономии на средства, предава Automedia.

Основно ще се наблегне на разработката на акумулатори, която е сред слабите страни на алианса. В момента Nissan и Renault купуват отделно тези елементи, но сега ще обединят усилия и вече са съгласували обща спецификация за батериите.

"Електрификацията не е проблем за Nissan, тъй като търсенето на такива превозни средства вече е глобално. Важно обаче е да бъде съхранена индивидуалността на всяка марка в алианса, а сътрудничеството с Renault в областта на компонентите за електромобили ще позволи премахване на дублирането на ресурса", каза още Гупта.

Отношенията между Renault и Nissan се влошиха след скандала с вече бившия изпълнителен директор на двете компании Карлос Гон. Той беше предизвикан от японския производител, а Гон трябваше да бъде изправен пред съда в Токио, но успя да избяга и в момента живее в Ливан.