Новият турбодвигател ще бъде трицилиндров с обем 1,6 литра. Той ще работи чрез изгаряне на водород и използване на модифицирани системи за впръскване и подаване на гориво. Такъв двигател по принцип е подобен на бензиновия. Въпреки това, с изключение на незначителния разход на моторно масло, той няма да отделя никакви емисии. Освен това процесът на изгаряне на водород е по-бърз, което има положителен ефект върху динамиката на автомобила, предава БНР.

Toyota очаква да тества разработката си през май по време на един от етапите на местно състезание на пистата в префектура Шидзуока.

Компанията вече има опит в създаването на водородни двигатели. През 2014 г. тя представи първия в света сериен автомобил на този вид гориво, Mirai. Там обаче по същество е инсталиран електрически мотор, който получава енергията, необходима за задвижване на машината чрез химическа реакция на водород и кислород. В този случай само водата е страничен продукт. Въпреки наскоро пуснатото второ поколение, Mirai не се търси много в Япония поради високата му цена и липсата на развита мрежа от станции за зареждане с водород.

Японското правителство одобри в края на миналата година нов план за намаляване на емисиите на парникови газове, който, наред с други неща, си поставя за цел да прекрати производството на всички бензинови и дизелови превозни средства до средата на 2030 година. Той засяга общо 14 индустрии, като например жилищното строителство, развитието на водородната енергия и др.

Според японското правителство приетата стратегия за развитие трябва да стимулира икономиката на страната и да създаде положителен икономически ефект от почти 900 млрд. долара до 2030 г. и над 1,8 трилиона през следващите 20 години.