Това е първия модел на компанията, базиран на платформата E-GMP, която ще играе основна роля в плановете на Hyundai за преминаване към електромобили.

Дължината на Ioniq 5 е 4640 мм - приблизително колкото на VW ID.4 и Nissan Araya, като клиентите ще могат да избират между две батерии - с 58 или 73 кВт/ч, а също така и между задно предаване или задвижване на четирите колела.

На пазара ще излязат общо 4 версии на кросоувъра, като всички те имат електромотор на задната ос с въртящ момент 350 Нм. Вариантите със задвижване на четирите колела получават и двигател на предната ос 255 Нм. Мощността варира от 168 к.с. за базовия вариант със задно предаване до 301 к.с. за версията с 4х4 и по-голяма батерия.

Тя ще има и най-голям пробег - около 480 км, като ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,6 секунди. При версията със по-слаба батерия и задно предаване времето за ускорение от място до 100 км/ч е 8,5 секунди.

От Hyundai се хвалят и със системата си за зареждане, която е подобна на тази на Porsche Taycan. Тя работи при напрежение от 800 волта, като при използване на терминал с мощност 350 кВт зареждането на батерията от 10 до 80% отнема само 18 минути.

Сред особеностите на интериора е надлъжно разположената централна конзола, която е подвижна. Тя се мести вляво или вдясно, за да стигне до пътника до шофьора. Задните седалки могат да се преместват по дължина с около 14 см. В салона има още 12-инчов сензорен екран на приборния панел и 12-инчов дисплей на мултимедията.

За Ioniq 5 се предлага и head-up дисплей с допълнена реалност (AR), който за първи път се появява в модел на Hyundai. Освен него, сред опциите да включени слънчев покрив и система за "двупосочно" зареждане. Това означава, че автомобилът може да доставя енергия на други електроуреди.

Продажбите на Ioniq 5 стартират през пролетта, като предстои Hyundai да обяви и цените на новия си електрически модел.