Кросоувърът Qashqai за Nissan e това, което е Golf за Volkswagen - най-важният модел (поне в Европа), който пълни касата на компанията. От излизането му на пазара през 2007 година досега японският производител е продал над 3 млн. бройки от автомобила, предава Automedia.

Вижте как изглежда моделът >> >> >>


Компанията от Токио представи четвъртото поколение на модела, което е разработено в Европа. Кросоувърът запазва познатите пропорции, но дизайнът му е станал по-ъгловат. Решетката на радиатора е пораснала, като са се появи тънки светодиодни матрични фарове. Максималният размер на джантите вече е 20 цола, като ще се предлагат 11 цвята плюс 5 двуцветни комбинации.

Новият Qashqai е пораснал на габарити, като дължината му е увеличена с 35 мм (4425 мм), широчината - с 32 мм (1838 мм), а височината с 10 мм(1635 мм). Междуосието е с 20 мм повече - 2666 мм, като в основата на кросоувъра е модулната платформа CMF-C на алианса Renault-Nissan. Вратите, предните крила и капакът са от алуминий, което е намалило теглото ск 21 кг. Като цяло машината тежи с 60 кг. и е с 41% по-здрава от предшественика си.

Интериорът на кросоувъра е радикално променен, като е станал по-просторен и по-уютен. За развлечението на пътуващите отговаря 9-инчов "таблет" NissanConnect с безкабелно връзка с Apple CarPlay и съвместимост с Google Assistant и Amazon Alexa. Основната информация за водача излиза на 12,3-инчов виртуален приборен панел, който се управлява от волана. Срещу доплащане се предлага и проекционен дисплей, а за зареждане на допълнителни устройства са предвидени портове USB-A и USB-C.

Благодарение на увеличеното междуосие пасажерите на втория ред получават 28 мм допълнително пространство за коленете. Увеличено е и мястото на главите им, тъй като линията на покрива е повдигната с 15 мм. Вратите се отварят с ъгъл до 85 градуса, което улеснява поставянето на детско столче на задните седалки.

Багажникът прибавя 50 литра към обема си, като товаренето е по-удобно заради свилени с 20 мм по-нисък под. Задната врата се отваря със серво, което работи с безконтактен датчик.

Nissan иска до 2024 години поне 50% от предлаганите в Европа модели да бъдат електрифицирани и новият Qashqai е сериозна крачка в тази посока. Кросоувърът остава без дизелови мотори, а основният двигател е бензинов 1.3 DiG-T, който е с 4 цилиндъра и работи с мека "хибридна" технология. Той е комбиниран с технологията e-Power, която дебютира при електромобила Leaf.

Моторът 1.3 DiG-T всъщност се поставя от няколко години на Qashqai, но за новото поколение е модернизиран и отговаря на еконормите Euro-6d. Компактната 12-волтова хибридна електрическа система тежи едва 22 кг., като при намаляване на скоростта трупа енергия в литиево-йонната батерия, а при ускорение я дава на двигателя.

Двигателят е достъпен в две варианта - 140 к.с. (240 Нм) и 158 л.с. (260 Нм). При първият задвижването е само предно, а скоростната кутия - 6-степенна механична. Във втория случай моторът работи със система 4х4 и вариаторна трансмисия. Шофьорът може да избира между 5 режима на движение - стандартен, Eco, спорт, сняг, Off-Road.

Най-високо в гамата е разположена версията с предно предаване e-Power. Това е хибрид с 1,5-литров мотор с променлива степен на компресия, която задвижва генератор и така системата винаги работи в най-икономичен режим. Колелата се задвижват от електромотор с мощност 189 к.с. и 330 Нм. В случая системата e-Power позволява да се шофира само с един педал - този на газта, който отговаря както за ускорението, така и за спирането.

От компанията допълват, че новият Qashqai е оборудван и с фирмения за Nissan комплекс от асистенти на водача и системи за безопасност ProPilot. Той включва най-съвременните технологии, които може да бъдат срещнати на пазара.