Логиката сочи, че в средата на жизнения му цикъл, тоест през тази година, моделът трябва да бъде обновен, но това явно няма да се случи, предава Automedia.

Поне това намекна главният изпълнителен директор на компанията Маркус Дюйсман, който говори пред медиите при премиерата на електрическия суперседан e-tron GT. Той призна, че заради новите стандарти за безопасност и за вредни емисии е много трудно да се печели от малки автомобили. Те трябва да бъдат електрифицирани, което ще покачи значително цената им.

Вече обсъждаме, какво точно ще правим с малките сегменти. Там имаме други марки на VW Group, които са много активни и съответно успешни на пазара, така че поставяме под сериозна въпросителна бъдещето на А1“, обясни Дюйсман.

В момента цените на най-евтиния вариант на Audi A1 започват от 20 450 евро, като това е и най-достъпният модел на марката. Отказът от него означава, че мястото му ще заеме Audi A3, който е с близо 10 000 евро по-скъп.

Дюйсман допълни, че в кросоувърът Q2 остава в гамата на марката, както и че в компанията обмислят възраждането на модела A2. Той обаче ще получи нов живот като електромобил на платформата MEB, а в основата му ще бъде концепцията Al:ME от 2019 година.

Харесвам много A2, макар и не точно в този дизайн. Обмисляме създаването на подобен модел, който може да не се казва A2, а Е2 или пък Е3”, каза още шефът на Audi.