Голяма част от нея беше разкрита през последните месеци, а вече са известни технически подробности и цените, на които ще се продава, предава Automedia.

Размерите на купеобразния седан са дължина от 4990 мм, широчина – 1960 мм и височина – 1410 мм, а багажникът побира 405 литра. Коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,24 - същият като големия конкурент Tesla Model S, но с 0,02 повече от донора Porsche Taycan.

Вижте как изглежда моделът >> >> >>


И ако Taycan се предлага вече в четири различни модификации, то аналогът му от Audi засега получава само две - e-tron GT quattro и RS e-tron GT. И двата разчитат на два двигателя и имат еднакъв акумулатор, който е най-старият, предлаган за електромобила на Porsche. Капацитетът му е 93 кВт/ч (използваеми 86 кВт/ч), като работи с напрежение от 800 волта, поддържа капацитет до 270 кВт и осигурява пробег от 488 км (по цикъла WLTP).

Версията Audi e-tron GT quattro развива мощност от 350 кВт (476 к.с.) и 630 Нм, докато RS e-tron GT - 440 кНВт (598 к.с.) и 830 Нм. С активиран „лънч-контрол“ мощността се увеличава съответно до 390 кВт (530 к.с.) и 475 кВт (646 к.с.). Така по-слабият вариант ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди, а по-мощният – за 3,3 секунди. Максималната скорост е 245 и 250 км/ч.

За сравнение, топ-версията на Porsche Taycan – Turbo S, развива 761 к.с. и 1050 Нм, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди и развива 260 км/ч.

По-голяма част от купето с 4 врати е направена от олекотена стомана и алуминий, а покривът е от въглеродни нишки. Електрическото Audi получава допълнителни аеродинамични елементи, шаси със завиващи задни колела, въздушно окачване с три камери, заключване на задния диференциал и система за избор на режим на шофиране.

Допълнителното оборудване включва лазерни фарове, които са стандарти за версия RS, 21-цолови джанти, карбоново-керамични спирачки и акустична система Bang & Olufsen. Двете версии се различават и по издавания звук по време на движение, който предупреждава пешеходците за приближаване на електромобил и е задължителен според европейското законодателство.

Кабината разполага със спортни седалки за водача и пътника отпред, разделени с широка конзола. От Audi твърдят, че на задния ред могат да се разположат удобно и възрастни пасажери. В оборудването влизат виртуален кокпит с 12,3-инчов дисплей и мултимедийна система, чийто екран е 10,1-инчов. Като опция се предлага head-up дисплей.

Тъй като кросоувърите e-tron и e-tron Sportback са произведени в Белгия, e-tron GT е първият електрически автомобил на Audi, който ще се прави в Германия. Той се произвежда в завода в Böllinger Höfe в Некарзулм, заедно с бензиновото R8. Моделът ще се появи на вътрешния пазар тази пролет, като цените вече са известни - 99 800 евро за стандартната версия и 138 200 евро за RS-варианта.