След като загуби титлата си от Volkswagen Group преди пет години, японският концерн си върна първото място сред най-продаваните производители в света, а сега се оказа начело и в още една класация - тази за най-търсена марка в Google, предава Automedia.

През 2019 година тази позиция беше заемана от BMW, но германският бранд отчете спад в продажбите заради пандемията. Изданието Compare the Markets анализира резултатите от търсенията през 2018, 2019 и 2020 година в общо 158 държави, като за 2020 година в 55% от тях Toyota е на първо място. Това означава 34,8% от проучените страни, което е сериозен скок в сравнение с 2019 година. Тогава Toyota беше на първо място само в 17,7% от държавите.

В същото време BMW записва спад, след като през 2019 година беше лидер в 118 страни, но през 2020 година те са едва 34. Германската марка обаче остава на първа позиция за тригодишния период на проучването с 38,3% срещу 31,3% на Toyota.

От друга страна, Mercedes-Benz си запазва третото място като най-търсен производител, следван от Kia и Ford, които влизат в Топ 5, след като през 2019 година бяха на последните места в класирането. През 2020 година те са лидери в по една държава.