Това е поредното отлагане на производството на спортния електромобил, който, според Илън Мъск обещава да е революционен във всяко едно отношение, предава Automedia.

За (отново) финалните планове съобщи самият Мъск в Twitter, като заяви, че тази година би трябвало да завършат инженерните работи около автомобила, а производството да стартира през 2022. Мениджърът се надява да имат действащи прототипи с финален дизайн още през това лято.

Вижте как изглежда новият Roadster на Tesla >> >> >>


Основната иновационна част на проекта - новата тримоторна задвижваща система и новата технология за батериите изглежда са почти готови. Новото задвижване ще дебютира при новите версии Plaid на Model S/X още тази година, като обещава доста по-голяма мощност и по-сериозен пробег.

Tesla Roadster обещава да е най-спортният модел на американската марка, с ускорение от 0 до 100 км/ч за 2 секунди, максимална скорост от над 400 км/ч и пробег с едно зареждане на батериите до 1000 километра. Тя ще използва новата система с едни електромотор на предната ос и два на задната, като от компанията заявиха пиков въртящ момент от 10 000 Нм.

Всичко може да звучи много добре на теория, но поредното отлагане със сигурност ще разочарова мераклиите. Нещо повече, другият много чакан модел на Tesla - пикапът Cybertruck също явно няма да успее да тръгне на конвейера тази година.

Вижте как изглежда Tesla Cybertruck >> >> >>


Представеният през 2019 година модел трябваше да започне да се произвежда още тази година, но Мъск заяви, че компанията му "би трябвало да е щастлива", ако успее да достави някакви бройки през 2021 г.

За забавянето, според Tesla, причините са в новите методи за производство, които трябва да бъдат внедрени за по-сериозната машина с нестандартен дизайн. Това, според Мъск, ще отложи масовото производство с поне година. Освен това, компанията в момента се фокусира върху новия Model Y, който се очаква да е много печеливш модел и всички усилия явно са хвърлени натам.