Дизайнът на кросоувъра вече беше представен по-рано през годината, а сега в северната част на Скандинавия стартираха финалните тестове на модела, предава Automedia.

Изпитанията, които се провежда при екстремни метеорологични условия зад Полярния кръг, служат за фини настройки на системите за контрол на задвижването и окачването. Освен това, на тестове при интензивни натоварвания се подлагат и електромоторите и системата за задвижване на четирите колела, както и високоволтовата батерия.

Вижте как изглежда моделът >> >> >>


Тестовете отведоха прототипите на BMW iX до най-северните райони на Европа. По пустите пътища на Лапландия във Финландия чак до Норт Кейп на норвежкия остров Магеро. Там своята функционалност и надеждност при особено тежките пътни и метеорологични условия трябва да докажат както технологията BMW eDrive от пето поколение, така и системите за контрол на окачването.

Инженерите проверяват най-вече взаимодействието на системите за контрол на задвижването и окачването при пътни настилки с ниско сцепление. Нестабилните настилки, заледените пътища и специално подготвените за тестовете ледени повърхности около Полярния кръг предлага идеални условия за прецизно съгласуване на управлението на двигателите, на електрическото задвижване на четирите колела и на системите за контрол на окачването – до граничните режими на надлъжното и страничното ускорение.

BMW iX е първият модел, който е конструиран върху новата, модулно мащабируема платформа на бъдещето на BMW Group. Той още от самото начало е създаден за чисто електрическата мобилност и с най-новото поколение на технологията BMW eDrive, както и интелигентна и олекотена конструкция и оптимизираната аеродинамика, като поставя нови стандарти за ефективност в сегмента на луксозните Sports Activity Vehicle (SAV).

Двата електромотора заедно развиват максимална мощност от над 370 кВт (500 к.с.). Част от стрес-тестовете около Нордкап са и финалните настройки на системата BMW xDrive и нейното адаптиране на индивидуалния за всяко колело въртящ момент, което освен стабилността на пътя и сцеплението оптимизира и ефективността на BMW iX.

Целта на разработките е постигането на изключително нисък в този автомобилен клас среден разход на електроенергия под 21 кВтч на 100 километра в WLTP тестови цикъл, както и пробег от над 600 километра (WLTP).