Някое друго мъчноуправляемо спортно чудовище? Не, според института за безопасност Global NCAP най-опасната кола в света всъщност е 3.5-метрова малолитражка с еднолитров мотор и максимална мощносхт 66 конски сили, предава Automedia.

Global NCAP се зае да тества най-популярните модели на индийския пазар и установи доста посредствена безопасност при коли като Hyundai Grand i10 и Kia Seltos. Но дори и те бяха засенчени от Maruti Suzuki S-Presso, която в краш-тестовете постигна абсолютна нула. Произвеждан от индийската дъщерна компания на Suzuki, този автомобил е всъщност най-популярният в сегмента си на огромния местен пазар.

Global NCAP обаче тества базовите версии на автомобилите, а при S-Presso стартовото ниво има само една въздушна възглавница - за водача, и не разполага дори с такива общоприети елементи на безопасността като триточкови колани и автоматични обтегачи за тях. Нито пък има ISOFIX за монтиране на детски столчета.

Цялостната структура на автомобила също бе определена от института като "нестабилна". Привидно при удара с 64 км/ч пътническата клетка остана недеформирана, но всъщност инспекцията показа опасни изкривявания на отделни елементи и пропуквания. Всъщност единственото, което е в безопасност в този модел, е главата на шофьора. Коленете и торсът му са сериозно застрашени, а за пътниците безопасността е оценена като "много слаба".

"Много разочароващо е, че производителят с най-голям дял на индийския пазар може да предложи толкова ниско ниво на безопасност", коментира секретарят на Global NCAP Алехандро Фурас. Той подчертава, че местни индийски компании като Mahindra и Tata са се справили с тестовете с напълно задоволителни резултати.