И докато няма съмнение, че тази революция променя начина по който шофираме, то монетата има и друга страна: колкото повече системи има в една кола, толкова повече данни трябва да бъдат съхранявани, предава Automedia.

Консултантската компания Counterpoint Research смята, че автономните автомобили са тези, които ще се нуждаят от огромно място за съхранение на данни, надхвърлящо десетки пъти това, в настоящите автомобили. Причината е тривиална - огромният брой разнородна информация, както и многото технологии на борда.

Автомобил с ниво на автономност 2 има нужда от относително малко дисково пространство. Ниво 2 включва системи, които вече са много разпространени сред новите модели - като аварийна спирачка и автоматично паркиране и не е нужно кой знае каква памет, за да може такива функции да работят правилно. От друга страна, Ниво 3 и Ниво 4 за автономно движение на колите, които са с най-напредналите към момента технологии, ще изискват поне един терабайт (1024 гигабайта) свободна памет, за данните които събират от сензорите и камерите.

И ако горното ви се струва много, то при напълно автономните коли, които се очаква след време да ни откарат от точка А до точка Б без водач зад волан (че и без волан) нужният обем от памет нараства десетократно. Според Counterpoint, едно "роботакси" ще изисква поне 11 терабайта свободна памет за съхранение на данни.

Но не само голямото пространство за съхранение на данни е важно - технологията за съхранение ще трябва да е доста по-бърза. И ще изисква все по-нови и модерни дискове или други устройства, които да са способни да обработват данните с висока скорост, предвид динамиката на процесите при движение на един автомобил. Затова, все по-масово ще навлизат технологиите за "бързи" дискове като SSD и по-нови.

Counterpoint Research очаква до 2030 година автомобилите с ниво 5 на автономност да имат пазарен дял от 0,9%, а тези с ниво 4 - 10,9%.