Това е с година по-късно от първоначално обявените планове, които се объркаха поради епидемията от коронавирус. Японският производител обяви и кога ще очакваме по-малкият модел Land Cruiser Prado, чието настоящо поколение с индекса 150 се продава и в България. А това ще се случи година след дебюта на "баткото", предава Automedia.

Връщайки се към Toyota Land Cruiser 300, вече е ясно, че всъдеходът ще е на новата платформа TNGA на японците като ще бъде по-голям от настоящия модел, продаван под името 200 или V8. Дължината на модела ще е 4970 мм, широчината 1985, височината 1870, а колесната база - 2900 мм. Салонът пък ще предлага място за 5 или 8 пасажери, а управлението на функциите ще става през 12,3-инчов дисплей на мултимедията.

Със сигурност, новият всъдеход няма да се продава с името V8, тъй като за него са предвидени само 6-цилиндрови двигатели. Вече се знае, че бензиновият ще е 3,5-литров V6 с турбо, който ще се предлага в конвенционална и хибридна версия. Новото е, че е предвиден и дизелов агрегат, който според австралийски медии ще бъде 3,3-литров V6 и ще е с много по-добри параметри от настоящия "осмак".

От Toyota не изключват вероятността Land Cruiser 300 да се появи и в "горещ" GR-вариант, който да е опонент на AMG-версиите на Mercedes G-Class. Същевременно по-мощният модел би могъл да е по-пригоден за оф-роуд, така както се случи с пикапа GR HiLux, който се "опъна" на Ford Ranger Raptor.

Що се отнася до Land Cruiser Prado, той, както споменахме, би трябвало да е готов година след 300. Наследникът на 150 ще бъде с нов дизайн, нови двигатели и повече технологии. Всъдеходът ще е на същата платформа като по-големия си събрат и ще се предлага с 5 или 7 места.