Едва сега представител на компанията обясни причините за това решение пред изданието Ford Authority, предава Automedia.

Според вице-президента и ръководител на северноамериканското подразделение на марката Кумар Галхотра, ключовият момент за това решение е фактът, че сегментът на седаните от доста време е в упадък, като тяхната популярност рязко е спаднала през последните 2-3 години.

"Производството на автомобили е бизнес, който поглъща огромни ресурси и затова, когато в компанията стана въпрос за бъдещите инвестиции, то изборът между губещите седани и носещите печалба кросоувъри беше очевиден. Новите ни продукти със сигурност са по-рентабилни и ще компенсират загубата на седаните", обясни Галхотра.

Засега промените засягат само Северна Америка, докато в Европа все още се произвежда седана Mondeo (зад океана той беше известен като Fusion). Бъдещето на модела обаче е под въпрос и на Стария континент, като се очаква той да се превърне във всъдеходно комби, което ще се продава и под ново име.