Дизайнерите от Млада Болеслав са комбинирали технически усъвършенствани и необичайни решения в този страхотен автомобил. Откъм Ар Деко дизайна и аеродинамичността той може да засенчи дори емблематичните в това отношение модели на Bugatti, предава факти.бг.

Например, когато проектират впечатляващото обтекаемо тяло, те взимат най-новите открития в динамиката на флуидите - тази дизайнерска тенденция бавно започва да влияе върху автомобилния дизайн по това време. Благодарение на своята сложна аеродинамика, прототипът постига изключително нисък коефициент на съпротивление от Cd = 0,37 още през 1935 година. Ноу-хауто, което инженерите събират в тази област с 935 Dynamic, са включени в дизайна на серийните модели, последвали малко след това, като Skoda Popular Monte Carlo от 1936 г.

Вижте снимки на
Skoda 935 Dynamic >> >> >>

Skoda 935 Dynamic все още е връх в технологично отношение по друга причина: водно охлажданият четирицилиндров двигател с работен обем от два литра има противоположни цилиндрите като боксерен двигател и е със задно-средно разположение пред задната ос. По този начин дизайнерите свалят центъра на тежестта на автомобила, което има положителен ефект върху поведението при шофиране.

Двигателят развива мощност от 55 к.с. и ускорява 935 Dynamic с междуосие от 3200 мм до скорост от 130 км/ч. Електромагнитната четиристепенна скоростна кутия от френския производител Cotal, която позволява полуавтоматична смяна на предавките с преселектора си, също е иновативна.

Конструкцията и дизайнът на Skoda 935 Dynamic, както и знанията, придобити по време на неговото развитие, довеждат до идеята компанията да започне рали Монте Карло през 1937 г. с модифицирана, по-компактна версия. В крайна сметка Зденек Пол и Ярослав Хаусман са спечелили класа си в състезанието през 1936 г. с роудстъра Skoda Popular.

Тогавашният главен дизайнер Карел Хръдличка отбелязва в дневника си на 25 март 1936 г.: "Ще направим 935 по-лек и ще го превърнем в рали автомобил за Пол - може би с компресор?".

През април 1936 г. е направен чертеж на спортен двуместен автомобил, а малко след това всъщност е построена рали версията, но никога не е използвана в състезанията. През 1939 г. разработването му е спряно и той е закаран в склад за употребявани превозни средства на Skoda. След това следата му се губи.

От друга страна, историята на единственото копие на Skoda 935 Dynamic, правена някога, е известна: също през 1939 г. компанията продава модела като употребяван автомобил на частно лице, от когото го изкупува обратно през 60-те години - по това време започва развитието на историческата колекция от превозни средства в Млада Болеслав. Преди три години музейната работилница завърши голямата реставрация на този уникален модел, който оттогава е един от акцентите в музея на Skoda.