За периода април-юни баварската компания осчетоводява 666 милиона евро на червено преди данъци и такси. За същия период на миналата година BMW постигна печалба от 2.2 милиарда евро, предава Automedia.

Спадът се дължи както на намалелите с 25% заради коронавируса доставки, така и заради ускоряването на множество проекти на компанията в областта на електрификацията и автономното управление, които повишава осезаемо разходите.

Все пак показателите на BMW са по-добри от тези на конкурентите й в Германия. Малко по-рано Volkswagen Group отчете 2.4 милиарда евро загуба. При Daimler отрицателният резултат за тримесечието е 708 милиона евро, но компанията потвърди намерението си да съкрати модели и да ореже десетки хиляди работни места - нещо, което баварците за момента успяват да избегнат.

"Гледаме към второто полугодие с предпазлив оптимизъм и се целим в марж на печалбата преди данъци между 0 и 3 процента за автомобилния си сегмент", заяви главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе.

Продажбите на компанията вече започнаха да се възстановяват на някои от основните пазари, начело със САЩ, поради което BMW прогнозира, че скоро ще се върне на печалба. Наваксването обаче няма да е достатъчно да заличи всички негативи покрай коронавируса, предупреси компанията.

Ефект върху продажбите се очаква от първия електрически кросоувър iX3, чието производство ще започне тази есен в Китай. Покрай повишените държавни субсидии в страни като Германия и Франция това е най-бързо растящият сегмент на европейския пазар.