Както и при другите производителите, тук също има спад заради пандемията от коронавиус. Голямото разочарования за производителя от Щутгарт обаче е представянето на първия електромобил на марката – Taycan, от който за този период с продадени едва 4480 бройки, предава Automedia.

Глобалните продажби на Porsche за полугодието достигат 116 964 автомобила, което е с 12% по-малко от същия период на 2019 г. Най-популярният модел на бранда си остава кросоувърът Cayenne, от който за първите 6 месеца на годината са купени 39 245 автомобила. Непосредствено след това се нарежда Macan с 34 430 бройки. Ръст с 2% отчита култовото спортно купе 911 с 16 919 продажби.

Резултатите на Porsche Taycan обаче са доста далеч от това, което прогнозираха в компанията. Според плановете на ръководството, заводът в Цуфенхаузен трябва да произвежда по 20 000 бройки на година, като след първоначалния сериозен интерес към електромобила това число беше удвоено. А това означаваше, че Taycan трябва да стане най-популярният модел на бранда, тъй като с 40 000 продажби ще изпревари Cayenne и Macan.

В Porsche се опитаха да увеличат интереса към автомобила с няколко шумни рекламни кампании, но явно тази стратегия не успя. Не помогна и пускането на пазара на по-достъпни версии, тъй като първоначално Taycan се предлагаше само в най-мощните и съответно най-скъпи модификации - Turbo и Turbo S.