Устройството е проектирано в съоръженията на Maserati в Модена: лабораторията за иновации Maserati на Via Emilia Ovest, работилниците по Via Delle Nazioni (историческата база на Maserati Corse) и е разработен в двигателния център, разположен на прочутия адрес Viale Ciro Menotti, където ще бъде конструиран. В момента новата производствена линия и новото помещение за каросерии и бои се модифицират, за да бъдат домакини на дългоочаквания MC20, предава Autoclub.

Новият двигател е резултат от техническа революция, която е защитена от международни патенти. Проектът се ражда от страстта и отдадеността на екип от висококвалифицирани техници и инженери. След двадесет години Maserati отново с ентусиазъм се зае с предизвикателството да се завърне към своето седалище Модена за разработването и производството на нов, високотехнологичен и високоефективен двигател.

Новият силов агрегат е с V90° архитектура, 3-литров 6-цилиндров twin-turbo и разполага със сух картер (класическо решение за супер спортни коли). Той осигурява 621 к.с. при 7500 об/мин и 730 Нм въртящ момент от 3000 об/мин със специфична мощност от 210 к.с. / литър. Степента на сгъстяване е 11:1, ходът е 82 мм, а отворът 88 мм.

Душата на двигателя е иновативната предкамерна система за изгаряне с двойни свещи. Тази технология е получена от Формула 1 и сега е достъпна за първи път на двигател, предназначен за пътя.