Това съобщава геманското издание Mercedes-Fans, което се позовава на главния инженер на проекта Юрген Вайзенгер, предава Automedia.

Премиерата на модела ще се състои през септември 2020 г., а работата по него е започнала още през 2015 г. Според Вайзингер, сама по себе си разработката на флагмана на марката е много скъпа, но с течение на времето тя се изплаща, тъй като основните технологии – от структурата на каросерията до системите за безопасност, ще се използват при бъдещите по-малки модели на германския производител.

Mercedes-Benz S-Class W223 ще се предлага както със задно предаване, така и със задвижане на четирите колела. Лимузината запазва V12 мотора, който за първи ще се комбинира със системата 4х4. Седанът няма да има „напомпана“ версия AMG S65, затова 12-цилиндровият двигател ще се поставя само на луксозния вариант от Maybach и на бронирания Pullman. Тези автомобили ще се появят около година след премиерата на стандартния модел.

Гамата двигатели ще включва 6-цилиндрови мотори с технологията „мек хибрид“, както и V8 агрегати. Лимузината ще получи и модификации с 4-цилиндрови турбомотори, които ще бъдат предназначени най-вече за пазара в Китай. Това се прави заради високите данъци на автомобилите с големи и мощни двигатели в страната.

Вече е иизвестно, че новият Mercedes-Benz S-Class ще бъде изграден на модулната платформа MRA II, предназначена за най-големите автомобили на марката. Седанът ще получи адаптивно окачване и шаси със завиващи задни колела, което ще подобри маневреността при ниска скорост. Комплексът от електронни асистенти ще отговаря на автопилот от трето ниво, което означава, че от водача не се изисква незабавна реакция, а системата ще може сама, наример, да спира аварийно.