Когато в края на годината компанията Lucid Motors пусне на пазара своя първи електромобил (казва се Air), неговият пробег с едно зареждане на батериите (по цикъла EPA) трябва да превиши 400 мили (643,74 км). Досега това не беше постигано от нито един автомобил на ток, предава Autoclub.

Естествено, Илон Мъск и неговата компания Tesla, нямаше как да отстъпят палмата на първенството на някой друг, който да влезе в историята с подобно постижение. И затова инженерите на американската марка създадоха версия на Model S, чийто пробег е 646 км или 401,4 мили.

Всъщност, в Tesla се надяваха да постигнат това по-рано, но досега най-доброто постижение на Model S беше 629,25 км. Стигна се дотам, че Мъск дори обвини EPA (организация за за опазване на околната среда в САЩ), че преди теста умишлено са оставили ключа в Model S, което е довело до разреждане на батерията с 2%.

От EPA отрекоха това да се е случило, но в Tesla продължиха да упорстват и в крайна сметка направиха батериия, която да осигури пробег от 646 км (400 мили). Резултатът беше признат от ЕPA и организацията публикува официална рейтинг на електромобилите с най-голям пробег с едно зареждане:

1. Седан Tesla Model S – 646,96 км
2. Кросоувър Tesla Model X – 564,88 км
3. Седан Tesla Model 3 във версия Long Range – 564,88 км
4. Кросоувър Tesla Model Y – 508,55 км
5. Хечбек Chevrolet Bolt EV – 416,82 км
6. Кросоувър Hyundai Kona Electric 415,21 км