Muscle car e американски термин, който означава най-често солидно купе със задно предаване и възможно най-обемния V8 мотор. Кой знае каква технологична сложност не се търси - важното е само колата да я бива за драг рейсинг и да може да "изпуши" чифт гуми за норматив, предава Automedia.

Европейските производители по начало предпочитат по-софистицираните решения. Но ето ви и един типичен европейски "мускулест" автомобил, дело на последователните усилия на Mercedes и RENNtech.

Вижте снимки >> >> >>


В основата му е Mercedes SL600 от 1998, който дори и със своя фабричен 6-литров V12 мотор никак не е бавен. Но маниаците от RENNtech винаги са живеели с философията, че няма такова нещо като "твърде много мощност". Затова са взели този агрегат и са го уголемили до 7.4 литра работен обем. Така се е родил SL74.

Доработени състезателни машини в Европа се срещат достатъчно често - но тази не е от тях. Майсторите на RENNtech не са си представяли пистови чудеса. Те просто са направили един удобен и възможно най-бърз шосеен автомобил.

Eстествено, при 813 Нм максимален въртящ момент той може да превърне коя да е гума в парцал за броени секунди. Но не в това е чарът му.

От RENN са променили не само обема на цилиндрите, но и електронното управление, всмукателния колектор, изпускателната система, и в резултат вадят от този атмосферен мотор 575 конски сили. Дори и в днешната турбоера това е доста.

Автомобилът е доста рядък, уви, но точно сега един екземпляр се продава чрез bringatrailer.com. Той е в цвят Brilliant Silver Metallic, със сив кожен салон, AMG пакет, 19-цолови джанти и с два покрива, които могат да се сменят - черен от текстил и метален.

Колата е със сертификат от RENNtech, с пълна история (без претърпени злополуки) и само с 80 000 км на километража. До края на търга остават 6 дни, цената до момента е 35 000 долара.