Както е предвидено, серийното производство на първия модел с чисто електрическо задвижване на основната марка BMW ще стартира по план в късното лято на 2020 година в съвместната компания BMW Brilliance Automotive (BBA) в Китай.

Заводът на BBA в Дадонг ще произвежда първия Sports Activity Vehicle (SAV) с чисто електрическо задвижване за световния пазар. Първите екземпляри на електромобила ще бъдат доставени още през тази година. Междувременно успешно приключват необходимите за хомологацията на новото BMW iX3 тестове и резултатите са изпратени до регулаторните органи на най-важните автомобилни пазари, предава Autoclub.

„За пръв път едновременно за Китай и Европа проведохме пълната процедура по хомологацията на напълно електрически автомобил. Това беше едно особено предизвикателство за сътрудниците от нашия тестов екип, с което те се справиха с голямо старание и висока ефективност“, казва Арно Келер, ръководител на разработката на BMW iX3.

Така например в рамките на 4 седмици трябваше да бъде проведена над 340-часова тестова програма включително пробни шофирания от над 7 700 км. Успоредно с това в Шънян се провежда подготовка за производството на BMW iX3. Още от средата на миналата година заводът на BBA Дадонг в Шънян произвежда предсерийни екземпляри на BMW iX3. Наскоро от поточните линии слиза екземпляр 200 от предсерийните бройки, който ще послужи на развойните и тестовите инженери за последни настройки при пробните тестове по китайските пътища.

„Ние се движим по план с производството на предсерийните екземпляри на BMW iX3 и в късното лято ще стартираме серийното производство. При него ще използваме най-новите технологии, например при специализирания монтаж на новата високоволтова батерия или при използването на изкуствения интелект при контрола на компонентите“, каза Роберт Кюсел, ръководите на завода BBA Дадонг. „Освен това ние произвеждаме напълно електрическото BMW iX3 съвместно и на същата поточна линия с BMW X3 с двигател с вътрешно горене. По този начин постигаме висока ефективност и гъвкавост при производството“, допълва Кюсел.