Тя трябва да дебютира при произвеждания за пазара в Китай Model 3 в края на тази или началото на годината, предава Automedia.

От CATL обявиха, че са готови с батерията и могат да стартират нейното серийно производство. При това пробегът се оказва още по-голям – 1,24 млн. мили, което е 2 млн. км. Срокът на служба на новия акумулатор е 16 години. За сравнение, сегашната генерация батерии имат гаранция от 150 000 км или 8 години. Ако пробегът от 2 млн. е реален, това означава, че новите акумулатори ще изкарват повече, отколкото един автомобил може да измине. И на практика тези батерии ще бъдат вечни.

А дори и без тях Tesla успя да утрои продажбите си на Model 3 на пазара в Китай само за месец. От местната асоциация на производители на автомобили (CPCA) съобщиха официално, че през май компанията на Илон Мъск е продала 11 095 бройки от модела, докато през април резултатът е 3635.

Резкият скок си има няколко обяснения. Първото е, че Китай излиза от кризата с коронавируса, като една от мерките на правителството беше въвеждането на сериозни субсидии за гражданите при покупка на нов електромобил. Освен това, заради пандемия Tesla намали цените на Model 3, което доведе до повишено търсене.