Производствената серия ще бъде силно ограничена, допълват от BMW. В съответствие с интереса от страна на потребителите, марката ще реши дали да пусне по-достъпен и масов автомобил на водород през 2025 г., предава Autoclub.

Силовата установка BMW i Hydrogen NEXT се състои от модул eDrive от пето поколение с буферен акумулатор, преобразувател на напрежението и горивния елемент, в състава на който влиза електрохимичен генератор със 170 коня. Пиковата мощност на установката е 374 к.с.

Шест килограма водород се съхраняват в два резервоара под налягане 700 бара. Този запас стига за дълго пътешествие независимо от метеорологичните условия.

При това в околната среда се отделя водна пара, образуваща се от реакцията между водорода и кислорода. Пълното зареждане с водород отнема 3-4 минути. Преобразувателят на напрежение регулира потока от горивния елемент, акумулаторната батерия и кинетичната енергия, отделяна при спиране.

Както е видно, машината се базира на актуалното поколение Х5. Визуалните разлики спрямо конвенционалните версии са минимални, като отзад, например, липсва изпускателна система, която е заменена с декоративни панели.