Статистиката отчита данните за 3 756 226 повреди сред 113 модела на 25 марки. 37 от колите в класацията са определени като изключително здрави, а 18 - като хронично трошливи, предава факти.бг.

Победител сред най-малките автомобили е Toyota Aygo. Макар да не е идеален, японският модел получава много високи оценки за всички години на производство (2010-2018). На обратния полюс е аутсайдерът Smart Forfour, при който са отчетени множество проблеми с акумулатора и скоростния лост. Особено уязвими са колите, произведени през 2015 и 2016 г.

В клас В има доста отличници - Audi A1, Citroen C3, Fiat Punto, Honda Jazz, Mazda CX—3, Mitsubishi Space Star, Peugeot 2008, Renault Captur, Suzuki Vitara и Toyota Yaris. Тревожно висок брой повреди праща на опашката Hyundai i20 (най-много проблеми създават произведените между 2011 и 2014 г. коли) и Opel Meriva от 2017 г. Корейският модел страда от неизправности на свещите и патрона на контактния ключ, а Meriva често тормози собствениците си с повреди по охладителната система на двигателя.

Лидери по надеждност в компактния клас са Audi A3 и Q3, BMW 1er, 2er и X1, Mercedes-Benz A- и B-Klasse, CLA и GLA, Hyundai Tucson, Mitsubishi ASX, Skoda Rapid и VW Beetle, които според ADAC ще служат вярно още дълги години. Сред слабаците са Nissan Qashqai и Kia Ceed от 2011 г. При японския кросоувър проблеми създава акумулаторът, а корейският хечбек показва цял "букет" от повреди.

Audi A4, A5 и Q5, BMW 3er, 4er и X3, Mercedes-Benz GLC и GLK са обявени за най-здравите автомобили в долния сегмент на средния клас. За разлика от тези модели, които практически нямат хронични болести, Ford S-Max, Seat Alhambra и VW Sharan често бъркат в джоба на собствениците. При S-Max излиза от строя не само акумулаторът, а и филтъра за сажди, горивната помпа и генераторът.

В същинския сред клас най-малко повреди са отчетени при Audi A6, BMW 5er, Mercedes-Benz Vito, Viano и V-Klasse. Те изпреварват значително произведените през 2010-2011 E-класи на Mercedes-Benz, които вгорчават живота на собствениците с множество неизправности на стартера, патрона на контактния ключ, акумулатора и кормилната уредба.

Тази година новата база данни на ADAC за пръв път дава възможност за оценяване на показателите на автомобили на възраст до 20 години. В Германия обаче толкова стари коли са рядкост, така че статистиката се базира на данни за едва 7 000 возила и оценка получават само 26 вместо 113 модела, които са се продавали добре в началото на новия век.

Абсолютен лидер при най-възрастните употребявани автомобили е Toyota Yaris, която демонстрира висока надеждност във всички години на производство. В положителна светлина се представят също Audi A3 и A4, BMW 5er и Mercedes-Benz A-Klasse. Добри резултати показва и Renault Twingo - особено екземплярите, произведени между 2002 и 2013 г. От 2014 г. качеството на френското мини спада, като слабите места са стартерът и акумулаторът.