Колекционери и ентусиасти ще покажат какво имат на първото подобно шоу у нас и то в най-голямата софийска зала „Арена Армеец“ на площ от 4000 кв.м.

КАКВО ЩЕ МОЖЕ ДА СЕ ВИДИ НА ТОВА СЪБИТИЕ?


На практика всичко, което включва понятието АВТО-РЕТРО-КЛАСИЧЕСКИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА. Най-много ще са леките автомобили от началото на века до 1995 година.

В този широк диапазон от време ще се представят още мотоциклети, товарни и специални автомобили, военни машини-мотоциклети, джипове и строеви машини от легендарни марки, участвали във Втората световна война.

Не на последно място ще се представят и реставраторите-колекционери на автобуси, които са били част от градския и междуградски транспорт, както и марката „Чавдар”- гордост на България, която за съжаление също остана в историята ни.

Като изненада и допълнителна атракция организаторите са включили и двуколесния най-лек транспорт - велосипеда, който също има дълга история в страната ни, започвайки с първата фабрика за велосипеди в София на Братя Пантеви още от средата на 20-те години на миналия век, през родните велосипеди „Балкан” от соц периода, както и други редки велосипеди.

Като постоянна част от подобни събития, почитателите на спортните машини ще могат да се докоснат до уникални, реално съществуващи мотоциклети и автомобили, които са допринесли много за популяризирането на България в авто-мото-спортовете.

Колекционерите-собственици ще покажат и автентични купи и награди на някои легенди като Димитър Соколов, Заслужил майстор на спорта (ЗМС) Илия Чубриков, змс Димитър Василев и други.

Както е прието за такива събития, в изложбените пространства ще имат щандове различни фирми, свързани с реставрацията и съхранението на историческите превозни средства, щандове за продажба на резервни части, литература и списания, изложби на частни колекции от плакати, умалени модели и др., колекционерски сувенири, книги и разбира се - открити площи за продажба на всякакви реставрирани и нереставрирани превозни средства.

В изложението ще се представят със свои щандове повечето ретро клубове от страната, известните няколко музея като първият частен на фирма „Мото-Пфое” и по-късно създадените частни музеи, както и различни експонати от държавни институции и структури(Националния Политехнически Музей, НСО и Министерство на отбраната).

Представяме Ви част от експонатите, участващи на събитието:


Снимка


1. Булгаралпин A110, (BULGARALPIN A110), спортен автомобил-легенда, произвеждан в България от 1968-1970 година. Очакваме поне 3 екземпляра от запазените около 6-7 броя в страната. Автомобили с богата спортна история, карани от най-добрите ни автомобилисти.

Снимка


2. BMW 635 CSI A,-една рядка, автентична модификация в Конкурсно състояние, частично реставриран и консервиран. Произведен е на 07.04. 1981 година

Снимка


3. Берлие 944 (Berliet 944)-изключително рядък модел на френската марка. Реставриран изцяло в България и днес е в едно завидно добро състояние. Печелил е много награди в различни конкурси включително и в чужбина. Произведен е през 1927 година

Снимка


4. Ситроен Траксион Авант 11 Б (Citroen Traction Avant 11B) е произведен през 1947 година в Белгия! Предното предаване и торсионното окачване, перфектното състояние го правят една интересна находка с революционните си решения и е гордост за всяка сериозна колекция

Снимка


5. Шкода Супърб II-1937 год. (Škodа Superb II-1937 година), произведен по поръчка на доктор Basse от Прага. Дълги години е ползван в България, настоящият собственик го купува през 1973 година. Започната е цялостна реставрация през 2008 и завършена едва 2016 година

Снимка


6. Италианският мотоциклет Bianchi C75 500 куб.см., с едноцилиндров четиритактов двигател. Изключително интересни технически решения. Произведен през 1916 година. Реставриран по най-атрактивният метод със състарени нови детайли, копия на оригиналните.