Отговор на този въпрос дава изданието Motor1, според което за 2019 г. бестселър на германската марка не е автомобил, а... кренвирш.

Още през 70-те години Volkswagen стартира производството на Currywurst в своята фабрика във Волфсбург. Потребители на месните изделия са предимно служители на компанията, но те могат да бъдат открити и в свободна продажба, предава Automedia.

За сравнение, през 2019 г. компанията е продала общо 6,2 млн. автомобила, произведени в 50 завода по света. А показателят на фабриката за колбаси във Волфсбург е 6,8 млн. бройки.

Защо обаче един от най-големи автомобилни производители прави месни продукти? Отговорът е в историята. През 1973 г. компанията решава, че е по-рентабилно нейните служители да ядат на място, отколкото да излизат навън. Продуктите се харесват и след време започва да се продават и в други държави.

Любопитното е, че вурстовете на Volkswagen може да бъдат открити в каталозите за резервни части. Те носят каталожен номер 199 398 500 и са наредени редом с брони, фарове и други важни автомобилни детайли на компанията.