Gigafactory 3, която бе построена за по-малко от година, буквално бълва Model 3, които се очаква в скоро време да са изключително разпространени в Китай.

Цената на подобен автомобил в Китай възлиза на 50 000 долара, като държавата дава 3600 долара от тях за всеки закупен под формата на субсидия. Фабриката вече е в състояние да произвежда по 1000 автомобила седмично, а целта е да се достигне бройката 3000.

Друга интересна подробност е, че в момента едва 30% от частите за електромобилите се произвеждат в Китай, а целта е до средата на годината този дял да е поне 80%. До края на 2020 година пък целта е всеки един компонент за електромобилите, произведени в Шанхай, да е с материали изцяло създадени в Китай.

Както винаги производството на Tesla върви ръка за ръка с откупуването на терени и построяването на специалните бързозарядни станции на компанията, които все по-често се виждат в градовете на Китай, особено в Шанхай, където за момента са фокусирани най-големите продажби.