Преди около 40 години емисионните стандарти и изискванията за сигурност не играеха толкова сериозна роля в автомобилната индустрия. Именно тогава се родиха някои изключителни проекти, като този секретен прототип на BMW, предава Autoclub.

Става дума за т.нар. "Goldfish" или "Secret Seven", който представлява идеята на баварците от 1987 година за флагманска версия на тогавашната Серия 7. Концепцията е била това да се превърне в най-бързия сериен седан на пазара.

Вижте как изглежда моделът >> >> >>


За целта моторът е трябвало да бъде голям, наистина голям. "Секретната седмица" получава 6.7-литров V12 агрегат, който на практика представлява V12 с добавени четири допълнителни цилиндъра.

За да функционира добре моторът, той получава специална система за управление на горивото и запалването, която разделя условно агрегата на два 8-цилиндрови редови мотора. Резултатът е 408 к.с. и ускорение от място до 100 км/ч за около шест секунди. Впечатляващи резултати за онова време.

Поради размерите на агрегата, в предния кош не остава място за охладителните радиатори. Именно заради това, охладителната система е изтеглена в багажника, като това обяснява и огромните хриле, които виждате на задните калници.

За жалост, отново емисионните рестрикции слагат край на проекта и така той никога не достига до серийно производство.