Пренастройването на една от двете монтажни линии в завода в Цвикау започна още през 2018 год., като сега на нея са поставени повече от 1700 робота, предава Autoclub.

Вижте как изглежда моделът >> >> >>


Електромоторът с постоянни магнити, силовата електроника и едностепенният редуктор са разположени в задната част, а блокът акумулатори е интегриран в пода, докато спомагателните устройства са изнесени в предната част.

Така е постигнат нисък център на тежестта, който в комбинация със задното задвижване и идеалното разпределение на теглото между двете оси трябва да направи ID.3 не само екологично чист, но и приятен за каране автомобил.

В компанията смятат, че интериорът на електромобила може да повтори успеха на превърналите се в легенди Beetle и Golf. Той представлява ново прочитане на класически фирмени решения, комбинирани със светодиодни елементи и оригинални 20-цолови джанти. Хечът е получил и изцяло адаптивна оптика.

Като габарити ID.3 е сравним с VW Golf - дължина от 4261 мм, широчина от 1809 и височина 1552. Междуосието е 2765 мм, което е рекордьор този клас. Хечбекът е сравнително тежък - 1719 кг., но пък има впечатляващ коефициент на въздушно съпротивление - 0,267. На борда могат да се поберат 5 пасажера, а багажникът е с обем 385 литра.

Пред водача в салона са поставени два дисплея, като единият играе ролята на приборен панел, а вторият - 10-инчов, отговаря за всички останали функции. Интерфейсът, използван при ID.3, може да разпознава гласови команди и да се свързва със смартфон. Трябва да се отбележи, че управлението на допълнителни функции става със сензори, като бутони и клавиши остават само на прозорците и на аварийните светлини.

Както и се очакваше, VW ID.3 получава само един електромотор, който развива 204 к.с. (150 кВт) и 310 Нм. Максималната скорост на всички версии е 160 км/ч, като те ще се различават по капацитета на батериите и съответно ще предлагат различен пробег. Базовият вариант е с 45-киловатови акумулатори и изминава до 330 км. Средният разчита на батерия с 58 кВт/ч и има пробег до 420 км, а най-мощният и най-скъп вариант има 77-киловатов акумулатор. При него пробегът е 550 км, което е повече от този Porsche Taycan.

Във VW считат, че този подход към силовия агрегат ще привлече възможно най-много потенциални клиенти (до момента те са над 30 000). Базовата модификация ще се зарежда от устройство с променлив ток на 7,2 кВт и с постоянен ток на 50 кВт. За топ-версията е предвиден и терминал до 125 кВт.

Цената на модела е около 30 000 евро.

Втората линия, която сега сглобява комбито VW Golf Variant, е бъде закрита за модернизация през лятото на 2020 год., а производството на "електричката" на нея ще започне през 2021 година.

След това предприятието в Цвикау напълно ще премине на елмобили, като плановата мощност е 330 хиляди коли годишно върху платформата MEB.