В настоящето обаче най-продаваният модел на бренд Volkswagen си остава VW Golf, като от него през 2018 г. са продадени 732 хиляди машини (седмо място в световния рейтинг за популярност).

Разбира се, че да се откажеш от Голфа е глупаво и затова сагата продължава с дебютиралият днес в Германия хечбек от осмо поколение. Volkswagen Golf има нови черти, но си остава на сто процента познаваем - съхранени са общите пропорции, формата на страничните прозорци и характерната извивка на задницата.

Вижте как изглежда новият VW Golf >> >> >>


Тривратката е остана в миналото и сега се предлага само петврато тяло на колата. Габаритите са променени незначително и VW Golf е станал с 26 мм по-дълъг (4284 мм) и с 36 мм по-нисък (1456 мм), а широчината си е предишната - 1789 мм. Колесната база е порастнала с 16 мм до 2636 мм, а аеродинамичният коефициент е намален от 0,29 до 0,275.

Основната Golf-революция е в салона - цифров кокпит с два екрана плюс прожекционен като опция. Сред опциите има тризонов климат-контрол и аудиосистема Harman/Kardon. Новата мултимедия има достъп до интернет по технологията eSIM, гласово управление и т.н.

VW Golf по подразбиране е снабден със система за автоматично спиране, а срещу заплащане се предлага комплексът IQ.Drive, т.е. адаптивен круиз контрол с функция за оставане в платното на движение, работещ със скорости до 210 км/ч. Това още не е автопилот и ако си махнеш ръката от волана за повече от 15 секунди електрониката ще забие тревога и ще спре колата встрани от пътя.

Новият Golf става първият Фолксваген, който има като стандартна комплектация системата Car2X, която обменя оперативна информация с други машини и пътната инфраструктура в радиус от 800 метра. Покрай "обичайните" версии, които сега се наричат Golf, Life и Style, още от началото на пазарната реализация се предлага вариантът R-Line, който е с по-спортни настройки.

Новият голф излиза на европейските пазари с осем варианта двигатели. Бензиновите турбомотори (90, 110, 130 и 150 к.с.) са от фамилия EA211 Evo. Веднага може да се поръча версия eTSI, т.е. "мек" хибрид с 48-волтов елмотор позволяващ икономия до 10% по цикъла WLTP.

В гамата има нов турбодизел 2.0 TDI със 115 или 150 "коня", като само при последната модификация може да поръча пълното задвижване 4Motion. Volkswagen е подготвил и два пълноценни хибридни голфа с възможност за дозареждане от домашната електрическа мрежа. Базовият Golf eHybrid е със 204 к.с., а версията Golf GTE пиковата мощност достига 245 "коня".

В Германия и Австрия Volkswagen Golf VIII ще започне да се продава още през декември тази година. На другите пазара хечбеците ще се появят през 2020 г., като дотогава ще са готови и топ модификациите GTI, GTI TCR и GTD, както и VW Golf R с 300 "коня".