През 2018-а година рали Дакар навърши своята 40-годишнина и всички се върнахме назад в историята на състезанието и си спомнихме за моментите, в които наистина сме се вълнували. Особено когато Орлин Алексиев постигна най-доброто време за България до сега в надпреварата, през 2013-а година.

Първото издание на рали Дакар се провежда през 1979-а година, а стартът му е даден на 26 декември 1978-а в Париж. Крайната точка е Дакар, а трасето преминава Франция, Алжир, Нигер, Мали, Горна Волта и Сенегал и е дълго 10 000 километра.

Създател на надпреварата е Тиери Сабин, който през 1977-а година се губи с мотора в либийската пустиня. Тогава решава, че подобен тип състезание ще бъде особено интересно както за участниците, така и за зрителите. Той решава, че ще бъде най-добре да проведе събитието в началото на годината, когато няма други спортни събития и цялото внимание на телевизиите и привържениците на спорта ще бъде насочено към офроуд надпреварата.

Стратегията му се оказва изключително сполучлива и още на второто издание на състезанието в нея се включват още много хора, а зрителският интерес и до ден днешен е изключително висок по целия свят.

Едва 33 години след първото издание на офроуд състезанието на старта му застава български представител. За трета година рали Дакар се провежда в Латинска Америка и българските пилоти Тодор Христов и Петър Ценков, след сериозна подготовка са готови да щурмуват трасето на надпреварата.

И двамата се състезават с ATV-та, а това изпитание се оказва особено тежко за Тодор Христов, който претърпява инцидент и е транспортиран до България за лечение. Но Петър Ценков успява да завърши състезанието и да донесе радост на българските почитатели на ралито.

На следващата година отново е белязана от българско участие. Петър Ценков застава на старта за втора поредна година, отново с ATV, а заедно с него на стартовата линия застава и Младен Вачков (управляващ ATV). Различното тази година е, че българският отбор вече има собствен асистентски камион като главен механик е Димитър Ортаков.

Петър Ценков успява да завърши и второто си участие на рали Дакар, но Вачков е споходен от редица технически проблеми с ATV-то си и заради изпуснати контролни точки е отстранен от участие.

На следващата година идва участието на общинския съветник от Столичния общински съвет Орлин Алексиев, който се явява с автомобил. Петър Ценков застава за трети пореден път на старта на състезанието, но този път с автомобил. А Тодор Христов се завръща за второто си участие, отново с ATV.

Точно в това издание Орлин Алексиев успява да запише най-доброто представяне на България до този момент в рали Дакар.