Създавайки Audi AI:Trail, разработчиците са се опитали да ни покажат какъв може да стане всъдеходът от далечното бъдеще. Тогава, когато няма да има място за ДВГ, транспортните средства ще се управляват от автопилоти, но хората ще съхранят страстта си към покоряване на труднодостъпни места, предава Autoclub.

Вижте как изглежда концепцията на Audi >> >> >>

В дължина Audi AI:Trail не е по-голям от среден клас хечбек - 4150 мм, независимо, че широчината (2150 мм) и височината (1670 мм) не са малки. Колелата с грапави гуми с външен диаметър 850 мм са по ъглите на шасито. Пътният просвет е с внушителните 340 мм, а заявената дълбочина на предоломия брод е повече от половин метър.

Купето е изработено от стомана, алуминий и карбон, но пък има и огромна площ остъкляване. Самите създатели сравняват AI:Trail с кабина на хеликоптер.

В помощ на традиционните фарове са пет компактни дрона, които са паркирани на горния багажник, но при команда може да излетят и да осветят пътя от различни гледни точки. Те имат възможност и да транслират изображението от камерите към бордовия монитор с помощта на Wi-Fi.

В салона има две предни кресла с четириточкови колани за безопасност и два "шезлонга" на втората редица, които може да се извадят от машината при пикник. Audi AI:Trail има индивидуални елмотори за задвижване на всяко колело, като сумарната им мощност е 435 к.с. и 1000 Нм за максимална скорост 130 км/ч.

Без презареждане може да се преодолеят 400-500 км при движение по твърди пътища (включително макадам) или 250 км офроуд. Автопилотът е разчетен за четвърто ниво на автономност, но при пресечена местност електрониката може да понижи своята самостоятелност и да потърси намеса на шофьор.