Оперативната печалба на Фолксваген груп (Volkswagen Group) е нараснала с 10,3 процента до 9 милиарда евро (10 милиарда долара) през първата половина на 2019 година спрямо същия период на миналата година. Това съобщи германският автомобилостроител, цитиран от ДПА.

Силните продажби на марките Шкода (Skoda) и Порше (Porsche) са спомогнали за увеличаването на печалбата, въпреки че приходите от Ауди (Audi) са намалели, обяви Фолксваген. Автомобилостроителят добави, че е увеличил дела си на световния пазар на леки автомобили въпреки общия спад на световния пазар.

Очаква се постъпленията от продажби на Фолксваген груп през 2019 година да са с 5 процента по-високи спрямо миналата година въпреки изпълнените с предизвикателства пазарни условия, включващи несигурна икономическа среда, по-голяма конкуренция и нестабилни валутни курсове.

Автомобилостроителят съобщи, че печалбата му след приспадане на данъците е нараснала с 24 процента през второто тримесечие, предаде Асошиейтед прес. Фолксваген е успял да увеличи дела си на свиващите се пазари.

Чистата печалба на автомобилостроителя се е повишила до 4,11 милиарда евро (4,58 милиарда долара) спрямо 3,31 милиарда евро през същия период на миналата година. Въпреки че броят на продадените превозни средства се е понижил незначително, приходите от продажби са се увеличили с 6,6 процента до 65,18 милиарда евро.

Главният финансов директор Франк Витер заяви днес, че "Фолксваген груп се представила много добре на общо взето по слабия световен пазар".

Въпреки че компанията отново потвърди прогнозите си за оперативната печалба за годината на фона на рисковете от търговския протекционизъм и очакваното леко свиване на световния автомобилен пазар, тя отбеляза, че печалбата ще бъде в долния край на прогнозирания диапазон.